Pejlemærker i processen

Hvad det kan være en god idé at se efter, når man går i gang med fedttab/kropstransformation/mere muskelmasse via træning og kostjustering, så det ikke kun kommer til at handle om tallet på vægten:

  • har jeg mere energi?
  • har jeg mere overskud?
  • sover jeg bedre? Er jeg mere udhvilet, når jeg vågner, sover jeg igennem?
  • er jeg gladere og i bedre humør?
  • har jeg lyst til at træne? Får jeg energi af at træne? Bliver jeg stærkere, hurtigere, mere eksplosiv?
  • er min krop lettere, mere mobil, mere frisk?
  • har jeg mindre hovedpine, færre spændinger, mindre eksem, mindre oppustet, mindre appelsinhud etc.?
  • laver jeg mere og har jeg lyst til mere hverdagsbevægelse end før (cykle, tage trapperne, gå ture etc.)?
  • går jeg ned i tøjstørrelser?

og vigtigt:

ser det stadig sådan ud om 3 måneder? Om 6 måneder? Om 1 år? Ellers er der noget, der skal justeres i træning, kost og/eller restitution.

Eksperimenter lidt. Prøv dig frem. Mærk godt efter. Vær tålmodig. Og ikke mindst: Sammenlign kun med din egen krop og ikke med andres. 🙂 (nemmere sagt end gjort, det ved jeg godt, men prøv alligevel)

Leave a Reply

