Nyt kostmål: Kulhydrattiming # 1

Ok. Nu er jeg endelig klar til at tage hul på den del af Skyhøj forbrændings kostskabelon, der hedder kulhydrattiming (til type 3):

Jeg har et stykke tid observeret, hvornår jeg spiste kulhydrater med stivelse. Jeg har forsigtigt prøvet at skære lidt ned uden jeg førte compliance eller havde nogle mål. Men nu gør jeg det:

De næste 2 uger vil jeg have fokus på mit indtag af stivelse:

– spise stivelse til max 2 hovedmåltider mandag-fredag

– på træningsdage falder det ene måltid med stivelse efter træning som efter-træningsmåltid

– det pædagogiske måltid på job er ikke inkluderet. Det er en joker, som jeg slet ikke kan overskue at gøre noget ved på nuværende tidspunkt

– lørdag-søndag spiser jeg hvad jeg vil

Noter: Det er kun de stivelsesrige kulhydrater, jeg har fokus på. Derfor “må” jeg gerne spise for få kulhydrater med fibre eller for mange hurtige kulhydrater. Når stivelsesdelen er på plads, så kan jeg laaangsomt begynde at have fokus på de andre slags kulhydrater :-)’

Jaja små skridt. Men jeg kan nu nærmest se mig selv kulhydrattime, noget jeg slet ikke kunne se for 1 år siden.

Evaluering kommer søndag 16. november 2015.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s