Når man har svært ved at vågne

image

Jeg havde fået vendt det. Jeg var ikke træt om morgenen, men til gengæld træt om aftenen. Sådan som det bør være.

Metode:
Rimeligt faste stå op- og sengetider 5 ud af 7 dage
Magnesium tilskud (500-700 mg)
Dæmpe lys ved 20-21 tiden

Lige nu har jeg lidt forstyrrelser i søvnmønsteret. Jeg har svært ved at vågne, når vækkeuret blidt siger lyde; jeg er ofte træt i løbet af dagen; jeg har brug for en lur efter job.
Og så hjælper det ikke at jeg er løbet tør for magnesium.

Det skal siges, at jeg tror jeg har fået pollenallergi (har ikke fået det tjekket hos lægen endnu), og den gør at mine øjne ‘svier’ og jeg er mere træt…

Nåh, men jeg er optimistisk og regner med at det snart vender igen.

Hvordan sover du og hvilke sovetips har du?

2 responses to “Når man har svært ved at vågne

  1. For mig fungere det bedst hvis jeg står op samme tid hver dag, også i weekenden. 6.20 ringer uret og jeg står op mere eller mindre med det samme, at snooze gør det faktisk for mig ihvertfald, svære at komme op 🙂 jeg prøver at komme i seng mellem 22 og 23. Spiller wordfeud i sengen det gør jeg falder hurtigt i søvn:-)

  2. Åh ja, jeg burde også stå op på samme tid i weekenden, men synes alligevel at kl. 5.50 er lidt for tidligt.. hihi. Vågner mellem kl. 7 og 8.30 af mig selv i weekenden.

Leave a Reply

