10 råd hvis du vil i gang med Balder uden buler

Anna Bogdanova. 

I kender hende, hvis I følger mig fast. Jeg fabler ofte om hende 🙂

Men hun har jo lanceret trænings- og kostprogrammet “Balder uden buler“, som er et fleksibelt program med fokus på balderne som udgangspunkt. Hele kroppen bliver dog trænet.

For mange kan det være lidt uoverskueligt at gå igang med programmet, derfor vil jeg gavmildt dele ud af mine bedste råd, når du står over for BUB.

 

Image

1. Giv dig tid til at lære øvelserne at kende, evt. fra uge til uge, før du springer ud i træningen. Indstil dig på evt. at lægge anden træning på hylden, mens du træner BUB. 

2. Brug evt. et par dage kun på opvarmningsflow. Personligt var mine håndled og balder (baldeløft) glade for lidt tilvænning i runde 2. 

2. Lyt altid til din krop. Du skal ikke tage 8 gentagelser, hvis din krop ikke kan tage 8 gentagelser. Måske skal du tage 5 og det er helt ok. Det er meningen, at træningen skal være uden smerter, skader eller stress. Har du netop skader/smerter/stress/ikke trænet længe, så skal du måske være ekstra opmærksom og blid ved kroppen. 

3. Programmet er fleksibelt og en skabelon og kan/bør tilpasses lige præcist dit liv og din dagsform. Måske skal du strække programmet over 10 uger i stedet for 8 uger. 

4. Prøv at tænke “Lidt er altid bedre end ingenting” end “alt eller intet”. Du er også sej, hvis du træner mindre (eller slet ikke) omkring din menstruation eller hvis du ikke får trænet på ferien til Tenerife eller hvis du var ude og drikke cocktails med vennerne og ikke fik trænet dagen efter som planlagt. Se om du kan lægge en evt. dårlig samvittighed væk og prøv at fokusere på at du rent faktisk er igang med et cool og effektivt træningsprogram. 

5. Kan du ikke overskue både kost og træning, så vælg altid træning. 

6. Alle gentagelser skal være af god kvalitet og eksplosive.

7. Husk pauserne imellem sættene (pause til dit åndedræt er normalt igen) og de træningsfri dage – også selvom du synes du liiiige kan lave lidt mere. Stol på Annas programmering. Den er ikke tilfældig.

8. Hav tålmodighed og giv det tid. Resultaterne skal nok komme.

9. Mål gerne dine resultater. Før- og efter fotos er anbefalelsesværdigt. Du kan også måle dig. Læg evt. vægten væk. Den er ikke så vigtig den næste tid. Synes du ikke rigtigt, der sker noget, så læg evt. fotos op på Balder uden buler-gruppen på Facebook. Åh ja, det er grænseoverskridende. Åh ja, man skal lige tage tilløb. Men altså, de andre piger ser ofte noget, man ikke selv lige ser. De er meget søde og tonen er god og tryg. Og så er det virkeligt skønt at få komplimenter 🙂 

10. Er du i tvivl om noget, så spørg endelig inde på Balder uden buler-gruppen. Du kan evt. lægge video op, hvis du vil have rettet teknik.

 

Image

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s