Anna Bogdanovas blogger event fredag 30/5-14

 I går jeg jeg inviteret til blogger event på Skodsborg Kurhotel af Anna Bogdanova, som er aktuel med bogen “Skyhøj forbrænding”.

Image

ImageImage

Programmet bød på velkomst, træning, spørgsmål og efterfølgende gratis spa, hvis man skulle have lyst til det.
 
Vi var 10 piger, som forventningsfulde samledes i gymnastiksalen i Spa&Fitness-området efter at have fået udleveret spa-taske inklusive en Organic Food bar. 
 
ImageImage
 
De tre timer der var afsat til eventet fløj afsted. Vi startede med en præsentationsrunde, hvor vi fortalte lidt om vores træningserfaring, hvad vi havde haft af evt. bump på vejen, hvor vores udfordringer lå i forhold til Skyhøj forbrænding etc. Det var en god blanding af forskellig erfaring, forskellig vægt, forskellige mål og forskellige spørgsmål til bogen. Der var flere, der havde været/var ramt af stress.
 
Image 
 
Image
 
Efterfølgende var der træning. Først z-health øvelser, bl.a. for fødderne. Senere prøvede vi lidt af øvelserne fra bogen, f.eks. baldeløft, powerplanke, power-vejrtrækning, walkouts, goblet squat og 2 hånds swings.
 
ImageImage
 
Hvad kan jeg sige? Det er brandskægt at swinge med kettlebells! Jeg elsker det. Især når jeg kan swinge 16 kg uden problemer. Hehe. 
 
Swings kan være lidt tricky, hvis man aldrig har prøvet dem før. Men det vigtige er at det er hoften, der skal tilbage – i stedet for at gå ned i knæene. Og så skal balderne smække sammen, når man står oprejst (i lodret planke). Hvis man kan løfte den stort set kun med armene og ikke behøver hoften til hjælp, så er kettlebell’en for let! 🙂 
 
Image
 
Midt i eventet var der en lille pause, hvor vi fik gratis kokosvand. 
 
Meget af det Anna sagde kendte jeg fra bogen og fra “Balder uden buler”, men noget af det ekstra jeg tog med mig hjem var omkring komfortzonen.
 
Image
 
At hos nogle – f.eks. stressramte – er komfortzonen bare mega lille bitte. Så skal man ikke kastes ud i crossfit eller mange spinningtimer. Mentalt og fysisk er det for voldsomt. Nervesystemet bliver forskrækket. Derfor starter man inde i komfortzonen med bitte små bevægelser, som er overskuelige for vedkommende. Måske ligger man bare på gulvet og laver små cirkler med fingrene. Når kroppen har fanget at der ikke er fare på færde og slapper af, kan man langsomt udvide zonen med større og mere avancerede øvelser. Små overskuelige skridt, hvor man hele tiden lytter til kroppen. 
 
Udover selve træningen og snak om “Skyhøj forbrænding” var det sjovt at møde andre bloggere, især de to piger som jeg i forvejen ‘kendte’ fra blogs og Instagram.
 
Alle fik i øvrigt et eksemplar af bogen med hjem.
 
Image
 
Jeg har jo allerede bogen, så måske kan det være, der kommer en lille give away i den nærmste fremtid..! Hold øje med bloggen 🙂

Hatha yoga – plads til hypermobile albuer

Efter et par dages deload med træning (Balder uden buler – runde 2) på halv kraft, tog jeg til hatha yoga i Kbh Yoga på Østerbro, hvor Elsebeth skulle undervise.

 

Image

 

Yoga giver mig overskud. Styrketræning giver mig også overskud men mest til mig selv. Yoga giver mig overskud til andre. Hvis det gav nogen mening. Når jeg har været til god yoga, så kan cyklisterne svinge lige ud foran mig uden jeg bliver spor irriteret. Så føler jeg mig let og luftig og rummelig og nærværende. 

Derfor prioriterer jeg yoga midt imellem Balder uden buler. Det er der altid plds til. Jeg er rigtig glad for at komme i Kbh. Yoga, hvor de fleste af deres lærere har en 800 timers uddannelse bag sig. Når læreren samtidig er nærværende, der er god kemi og vedkommende har fokus på mine hypermobile albuer, så er det bare en god time 🙂 

Mine albuer vil ikke altid som jeg vil. Der er nogle øvelser, hvor jeg efterhånden er så opmærksom på, hvilke vej de vender og ved at jeg skal dreje dem lidt. Så er der andre øvelser, hvor jeg ikke rigtigt opdager at albuerne vender den anden vej og hvor det først er når læreren blidt guider dem på plads at jeg finder ud af det. Og så er der øvelser, hvor jeg ved jeg skal være opmærksom, men hvor jeg faktisk ikke kan mærke, hvordan de lige vender… 

Selve timen bestod af åndedrætshalløj og små flowsekvenser og afspænding.

Hver gang jeg skulle fra en stilling, hvor jeg havde haft hovedet nede og så op, blev jeg svimmel. Det har været det samme i flere yogatimer her i foråret. Der er flere der nævner noget med et lavt blodtryk. Måske skulle jeg få det tjekket en dag?

BUB deload, uge 2, dag 3

Omkring min menstruation “deloader” jeg. Dvs. jeg kører træning på ca. halv kraft. Enten ved at skære på tid eller gentagelser eller på sæt. Min krop er alligevel lidt slatten på det tidspunkt, så deload giver mening for mig. Når deload er færdig, går jeg tilbage og laver de samme workouts bare på fuld kraft, dvs. laver fra uge 2, dag 3. 

 

I dag skar jeg på tiden, så træningen varede 10 minutter. Det var lige tilpas hårdt for en lidt spændt lænd og det var rart at få trænet lidt. Elsker morgentræning i øvrigt 🙂 

Image

 

Har du trænet eller skal du træne i dag?

Derma sololie

Image

Derma sololie faktor 30 er mit nyeste forsøg på at finde noget solbeskyttende, som er nemt at smøre på og som ikke fedter og som er uden duft. Det er nemmere at smøre på end Dermas almindelige solcremer. Også nemmere end Matas’. Den er lidt fedtet og tager lidt tid at trænge ind, så jeg er ikke sådan ovenud begejstret. Men det går da. 

Hvad bruger du til at beskytte dig imod solen?