Transportsyge og svimmelhed – en fast følgesvend

  • Jeg er typen, der bliver småsvimmel af at se på en karrussel.
  • Hende der får kvalme i bussen, hvis jeg ser andre steder end lige ud eller ud af vinduet.
  • Jeg får kvalme, hvis flyet bumper eller flyver ujævnt.
  • Jeg får mega kvalme og kaster måske op, hvis båden/skibet vipper. Det er lige meget om det er små forsigte vip eller store voldsomme bevægelser.
  • Jeg må gå væk eller lukke øjnene, hvis børnene i vuggestuen løber rundt om mig.
  • Jeg får kvalme, hvis bilisten kører en smule ujævnt.
  • Til fester hvor man skulle lege de hersens frygtelige druklege med en kost (holde i en kost med strakte arme. Se op i toppen af kosten, mens man drejer rundt et vist antal gange), væltede jeg om og var ved at dø, fordi jorden bevægede sig så meget op og ned at jeg ikke vidste, hvor jeg var i verden. Jeg lå bare på græsset og havde det forfærdeligt.
  • Hvis jeg får dryppet øre med noget der er lidt for koldt, må jeg lægge mig ned, fordi jeg er så svimmel.
  • Da jeg var yngre og var på skiture, fik jeg det dårligt, hvis der var fygesne og ikke kunne se den faste sne og jeg så ikke kunne fornemme, om jeg stod stille eller bevægede mig.
  • Da jeg var yngre og besøgte en art forlystelsespark og skulle kravle/gå igennem en cylinderdims, der drejede rundt og vist var overdrysset med stjerner inden i, kunne jeg ikke komme videre.
Af samme grund vil jeg meget gerne besøge Movement Dojo på Frederiksberg, da de bl.a. behandler ovenstående.
Jeg har altid haft transportsyge – dog værre da jeg var barn – og hurtigt blevet svimmel. Jeg har nok vænnet mig lidt til det og undgået det, der kunne forværre det så vidt muligt. Men det er egentligt også lidt trættende og begrænsende, især hvis det rent faktisk kan mindskes eller helt forsvinde.
Leave a Reply

