Ugens træning – uge 51

Mandag: 15 min meditation, 15 min dynamic yoga

Tirsdag: 15 min meditation, Balder dag 3, uge 4

Onsdag: 15 min meditation, Balder dag 4, uge 4

Torsdag: 15 min meditation, 15 min dynamic yoga

Fredag: 15 min meditation, 15 min dynamic yoga

Lørdag: (til Gran Canaria kl. 6.45)

Søndag (Gran Canaria): 15 min meditation, 10 min dynamic yoga

Advertisements

Ugens træning – uge 50

Mandag: 20 min meditation, 10 min dynamic yoga, Balder dag 3, uge 3

Tirsdag: 20 min meditation, Balder dag 4, uge 3

Onsdag: 20 min meditation, 15 min dynamic yoga

Torsdag: 20 min meditation

Fredag: 20 min meditation, Balder dag 1, uge 4

Lørdag: 20 min meditation, Dynamisk hatha kl. 10-11.30 @ Kbh. Yoga 

Søndag: 15 min meditation, Balder dag 2, uge 4

Skøn ferie på Gran Canaria

For 6. år i træk tog min mand og jeg til en kanarisk ø i juleferien for at få sol og ro.
Dette år til Gran Canaria.
Årsager til vores vigtige tradition:
– jeg glæder mig til den ferie fra de første efterårstegn viser sig
– den får mig gennem resten af vintermørket og vinterkulden
– jeg får energi og får ladet op
– det er ren afslapning
– det er kvalitetstid med manden – og vores eneste faste ferie sammen om året
– det er også vigtig ‘mig’-tid og ‘jeg skal passe på mig selv’-tid
– både sind og krop kommer ned i gear
– jeg kommer væk fra julen, der ikke længere siger mig noget

Gaver og sådan

Som I måske har lagt mærke til, er bloggen meget ujulet. Ingen pakkekalender eller adventskalender eller noget. Jeg holder ikke rigtigt jul og er de sidste par år taget ned til sol og sommer i juleferien. Ah.
Men faktisk har jeg ikke på noget tidspunkt givet noget væk til jer læsere. Det vil jeg lave om på!

Derfor bliver der en lille konkurrence i januar – og måske også senere på året. 🙂

Opsummering af Balder uden buler, uge 3

Opvarmning:
Har øvet mig i baldeløft (flere gentagelser, mere pause i toppen)

Workout:
Måtte skalere til laveste gentagelse ved den ene øvelse. Hold nu op, jeg synes den var hård og irriterende.
Blev også udfordret i en anden øvelse (noget med at have kb over hovedet). Men det var bedre da workouten blev gentaget den sidste dag i uge 3.

Inden jeg gik i gang med at træne efter Balder uden buler, havde jeg læst de 5 styrketræningsregler, læst op opvarmningsflow og set videoerne og også set videoerne til træningsøvelserne.
Så skrev jeg opvarmningsøvelserne ned med små noter til det, jeg ikke kunne huske eller skulle være ekstra opmærksom på.

Efter uge 3 tænkte jeg, at jeg lige ville se øvelserne igennem igen.
Jeg kunne da konkludere, at jeg ikke havde udført alle øvelserne korrekt.. haha. Der var også en øvelse, jeg kun havde lavet 1 variation af i stedet for 3.

Appetit/kost:
Stadig mærkbart mere sulten og forsøger at spise mere til måltidet lige efter træning.
Holder på ingen måde igen med slik, chips eller (jule)kage.
Småsnacker lidt for meget.

Fremskridt:
Jeg synes at kunne se forskel på mine fotos. Især fra uge 1 til uge 3. Mest bagfra.. 🙂 Mere .. runde.. balder.

Opsummering af Balder uden buler, uge 2

Opvarmning:
Opvarmningsflow 2 kræver lidt mere gulvplads og jeg rykker ind i stuen, når jeg skal rulle og lave bretzels.
Rulleøvelserne er blevet lidt bedre, men jeg har stadig tendens til at lande lidt for ukontrolleret (dog er det nu kun et lille stykke).

Workout:
Følte mig lidt presset ved dag 2, og var overrasket over at det ikke var videre svært på dag 4, hvor de samme øvelser gik igen.
Positivt overrasket over hvor stærkere jeg bliver nærmest fra dag til dag.
Oplever at jeg kan kæmpe med en øvelse den ene dag og tænke “Urg, skal jeg tage FLERE gentagelser senere på ugen”, hvorefter jeg sagtens kan tage flere gentagelser 🙂

Måtte skalere tiden på dag 3, da min lænd var lidt stiv/føltes som om noget sad fast. Har dog senere erfaret, at det er bedre at holde flere pauser i sættet end at skalere i tiden.