Open gym lørdag 27/7-13

Opvarmning:

Led
Rulleøvelser
Solhilsen
Coreøvelser

20 minutter af: (var planen):
– 1 Turkish get up til strakt arm 12 kg
– 5 dobbelt goblet squat (langsomt ned, eksplosivt op) 2 x 12 kg

Det blev til 2 runder med dobbelt goblet squat og så var resten almindelig goblet squat 12 kg.

Det er blevet nemmere at komme op til strakt arm med de 12 kg. Mine ben spjætter stadig, men meget mindreog jeg føler jeg har mere kontrol over kb.

Advertisements

Open gym mandag 22/7-13 og onsdag 24/7-13

Målet er stadig at øve Turkish get ups med 12 kg.
Denne uge: Op til strakt arm (stadig liggende)

Det går sådan ok. Jeg skal stadig koncentrere mig 100 %, men det går da.

Opvarmningen var noget med ledopvarming, at øve mig i at rulle, solhilsener, core-træning og så

20 minutter med:
– 1 turkish get up (til strakt arm)
– mandag: sumo deadlift med 12 og 16 kg/onsdag: 8 swings med 16 kg

Finisher:
Lege med hovedstand og forsigtigt strække det ene ben.
Forsøge at komme fra hovedstand til klovnestilling til kragen.

Open gym lørdag 20/7-13

 Mål: Stadig at lære at lave Turkish get ups med 12 kg

Denne uge: Komme op på albuen

Efter noget rulle-øvning, mobilitet og mave-core tog jeg ca. 20 minutter med:

1 Turkish get up 12 kg (til albuen)
5 sumo dead lift (vist nok) med 12 og 16 kg (til hver side)

Det gik en smule bedre med at få placeret kb på højre arm og så gik det også nemmere at komme op. Måtte dog stadig bruge benene..

Her viser Anna selv hvordan man laver en fuld get med 20 kg.

Sumo dead lift tog jeg med 12 kg i venstre hånd og 16 kg i højre arm og bagefter byttede jeg kb.
Kan dog se i mine noter fra da jeg lavede øvelsen på 1200x, at kb skal stå på linje med fødderne. Må jeg lige huske til næste gang.

Foto lånt af: Neverdonothing

Hjemme-kettlebell-træning torsdag 18/7-3

Mål: Lære at lave Turkish get ups med 12 kg
Metode: Efter Anna Bogdanovas råd vil jeg dele get up’en op i dele og tage en del mere hver uge.

Uge 29 ville jeg komme op på albuen. Ikke længere.

Det viste sig dog også at være en tilpas udfordring for mig 🙂
Jeg ville tage 20 minutter med 1 Turkish get up (til albuen) og 15 swings med 12 kg.

Jeg havde dog problemer med at lægge den ordentligt på højre arm og baksede en del rundt. Havde svært ved at få især højre arm op. Benene spjættede. Efter 2 runder øvede jeg mig bare i at holde kb i strakt arm, hvilket var fint nok på det tidspunkt.

Ugens træning

Uge 29:

Mandag: 4 minutters meditation, Open gym (Turkish get ups og swings)
Tirsdag: 5 minutters meditation
Onsdag: 6 minutters meditation, 10 min. hjemme-dynamic yoga
Torsdag: 7 minutters meditation, 20 min. hjemme-kb
Fredag: 8 minutters meditation, Mobilitet
Lørdag: 9 minutters meditation, Open gym (Turkish get ups og andet kb-gøgl)
Søndag: 10 minutters meditation

Ganske tilfreds 🙂

Brunch @ Couloir fredag 12/7-13

Det er ikke så tit, jeg spiser på Amager, men i sidste uge var jeg et smut forbi café Couloir på Amager Strandvej med 2 veninder for at afprøve deres brunch.

1. Det var ganske god kvalitet i forhold til prisen (115 kr. uden drikkevarer). Der var hjemmelavet marmelade og nutella (note til mig selv: ikke sætte nutellaen i solen…), myslien var lækker og så var der hellefisk. Jeg fik en hjemmelavet limonade med mynte og lime til 52 kr for 50 cl.

2. Der var tilpas meget forskelligt til min smag: Rugbrød, hvidt brød, marmelade, nutella, smør, røræg, bacon, pølser, hellefisk, pandekager, croissant, frugt, pølse, ost.

3. Spiste det hele minus smør og ost.

4. Mængden var tilpas. En god brunchportion 🙂

5. Vi sad udenfor i det gode vejr og jeg havde ikke helt fornemmelse af stedet inden for. Men man kan se stranden og det er jo et plus. Til gengæld ligger Amager Strandvej mellem caféen og stranden og det er et minus. Kan man abstrahere fra den let trafikerede vej, så er det et fint sted.

Ekstra info: Der var lidt for lang ventetid på mad og drikke, da jeg var der, men det kan have været et enkeltstående tilfælde.