Bikram Yoga # 3

Som jeg vist har nævnt i tidligere indlæg, skal man nogle gange bare tage til træning, selvom man har lidt ømhed eller kroppen er lidt sur. Det er jo muligt at tage det med ro og passe på sig selv.

Ergo tog jeg alligevel til Bikram Yoga i dag kl. 13.

Jeg ved ikke, om det var pga. jeg havde drukket mere vand inden eller det ikke var en tidlig morgentræning og jeg dermed ikke trænede på helt tom mave (forstået på den måde at det ikke var mange timer siden, jeg sidst havde spist noget) eller om jeg havde vænnet mig lidt mere til varmen.

I hvert fald var det en bedre oplevelse end sidste gang, hvor jeg var ved at koge over, men også bedre generelt idet jeg ikke havde kvalme og kun var lidt svimmel til sidst, hvor timen var slut. Energien dalede stadig i slutningen af timen og jeg måtte være forsigtig med flere øvelser og helt springe et par øvelser over pga. ryggen, men alt i alt var det mere rart og en mere positiv oplevelse.

Bikram yoga er i øvrigt 26 øvelser, der altid laves i samme rækkefølge – i det 40 grader varme lokale – som er opfundet af Bikram Choudhury.

Nu er kl. 17.09 og jeg har det rigtigt godt i kroppen og mentalt. Vand og mad var klart nødvendigt bagefter, men nu er jeg glad og har lidt ro i sjælen.

Her og her kan man læse om fordelene ved Bikram Yoga.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s