Tanker om ryg og behandlinger

Jeg har helt droppet crossfit-hold et stykke tid (efter råd fra en crossfit-coach/fys-studerende) og går nu kun til mobilitet – hvor jeg må gå ud af en del øvelser eller lave dem meget forsigtigt – og med tiden bør jeg også inddrage Open Gym.

Det er utilfredsstillende, men sådan er det.

Min dygtige og seje mobilitetstræner anbefalede mig body sds, da jeg havde forklaret om min rygproblemer efter dagens træning. I princippet er jeg klar på at prøve det meste. Det er mere økonomien, der sætter nogle helt naturlige begrænsninger. Selvom body sds ser super spændende ud og jeg har lyst til at prøve det, så ser jeg tiden an, indtil jeg har været hos den fysioterapeut, som jeg fik henvisning til af min læge.

En body sds session her koster den nette sum af 815 kr. som jo ikke er dyrt, hvis det kan hjælpe min ryg. Dog er det ikke et beløb, jeg lige kan hive ud af budgettet..

Egentligt er jeg noget frustreret over, at osteopatien ikke har hjulpet mere, end den har. På den ene side virker han virkelig dygtig og han siger, at jeg skal give det tid og der kommer tilbagefald.

På den anden side er det blevet værre, efter jeg er startet hos ham (det var det dog nok blevet under alle omstændigheder) og det giver ingen mening at fortsætte, hvis der ikke er fremskridt og når der nu er andre behandlingsmuligheder.

Jeg ved ikke.. Måske er jeg bare for utålmodig. Men det er vældigt generende at vågne mellem kl. 4 og 5 med uro/smerter i ben og nu også i “hoften” og til dels lænden. Jeg kan kun ligge på ryggen for ellers bliver det værre. Det er også irriterende at skulle tage smertestillende hver (tidlig) morgen.

Det var status på min belastende ryg. Jeg beklager de mange brokke-indlæg!

P.S. Hvis der er nogen af jer, der har prøvet body sds, må de meget gerne dele deres erfaringer 🙂

2 responses to “Tanker om ryg og behandlinger

Leave a comment