(lidt af) dagens måltider

Det var meningen, at jeg skulle tage fotos af alle dagens måltider. Men jeg glemte flere af dem, så I kan kun se dem her:

Første del af morgenmad:

Anden del af morgenmad:

Frokost (noget af den):

Advertisements

Delevaluering af glutenprojekt II

Uge 11-17:
3 x uden mysli: For tiden spiser jeg slet ikke mysli.

3 x uden uden brød/pasta i madpakken: Jeg er ved at gå død i dårlig kylling og tunsalat hænger mig også langt ud af halsen, så jeg er begyndt med bønnesalat. Rugbrød har slet ikke været med i madpakken 

1 x fisk: Jeg spiser fisk 1 gang om ugen, men som oftest flere gange. 

1 x aftensmåltid uden stivelse: Det kører bare. Som oftest er der flere aftensmåltider uden stivelse.

Grønt til morgenmåltidet: Går fint, når jeg spiser scrambled eggs. Går lidt op og ned, når jeg spiser skyr. Jeg må sætte en alarm eller noget.


Generelt går det bedre med glutenprojektet end med sukkerprojektet forstået på den måde, at det skrider ligeså stille og roligt fremad. Der sker udvikling og jeg kæmper ikke på samme måde.


Næste mål:


Uge 18-22:
– 4 dage uden mysli
– 4 madpakker uden brød/pasta
– 1 x fisk
– 1 aften uden stivelse
– grønt til alle morgenmåltider

Delevaluering af sukkerprojekt II

I uge 14-15-16-17 skulle jeg have 3 sukkerfri dage om ugen.
Dertil havde jeg tilladt mig selv at få 2 stykker mørkt chokolade på de sukkerfri dage..

Jeg har overholdt dagene, selvom om i dag godt nok holder hårdt. Det er dog ikke så meget sukker, jeg har lyst til i dag, som det er chips.

Oprindeligt havde jeg en ønskedrøm om at jeg på denne tid nok var oppe på mindst 4 sukkerfri dage om ugen og det hænder, at jeg plager mig selv lidt med, at ‘det er for dårligt’ og ‘jeg burde..’ og ‘jeg vil gerne passe mine bukser om livet igen’ og sådan noget, som jeg ikke kan bruge til noget udover dårlig samvittighed og andet negativt. Det har i hvert fald ikke fået mig til at spise mindre sukker/chips/is..

Derfor øver jeg mig rigtigt meget i at holde fokus på, at jeg må tage udgangspunkt i mig og at små skridt er det, der virker og giver mening for mig.

Næste mål:

I uge 18-22 er mit mål at have 4 sukkerfri dage om ugen, men jeg ved, jeg skal have tungen lige i munden her, og vil evaluere på projektet hver uge.

Desuden vil jeg fortsætte med at have som mål ikke at købe slik/chips/kage/is man-tirs-ons-tors.

Crossfit # 133

En lige tilpas træning for mig på nuværende tidspunkt.
Lunte 400 m (selvom det at andre lunter, betyder at jeg løber) efterfulgt at en ny slags ledopvarmning, der bestod af små sekvenser hen over gulvet. Nyt og godt. Den sidste var almindelige “duck”, hvor jeg ville have blevet udpeget som perfekt duck, hvis jeg ikke havde valgt at stoppe lidt før målstregen.

Rigeligt med tid til at lave dagens wod:
Back squat
10-10-10-10-10

Først øvede vi dog squat og back squat. Tælle til 4 på vej ned, tælle til 3 mens man sidder i bunden og så op igen. “Kan du komme længere ned?” “Længere ned?” “Længere ned?”.. Det kunne jeg godt uden at min ryg begyndte at se underlig ud, så jeg skulle nu squatte et godt stykke under vandret.

De 5 sæt skulle være arbejdssæt, dvs. de skulle ligge på nogenlunde samme vægt.

Jeg tog: 30-30-30-30-30.

I 4. og 5. sæt var det lidt svært at “trykke op” i de sidste gentagelser med samme fart som de første. Men det gik.

Finisher:
Tabata med en slags hollow rock.
Vi skulle ligge med lænden i gulvet, benene som et trappetrin (men gerne længere ind mod maven), skuldre og øvre ryg fri fra gulvet. Og så bare ligge der.

Crossfit # 132

Træneren mente, vi skulle tage en “slam ball” – 20 kg til kvinderne og 30 kg til herrene – løbe ned af trappen fra 2. sal og så ca. 200 meter hen af Dannebrogade. Allerede da jeg var på vej ned af trappen, fortryd jeg bittert at jeg ikke havde taget 10 kg. HVORFOR gjorde jeg dog ikke det??! Hold op, det var dumt. Jeg kan jo ikke løbe og da slet ikke med noget i hænderne/på hovedet/på skulderen.. Nåh. Det husker jeg forhåbentligt til næste gang!

Da jeg var kommet prustende hen til de andre, skulle vi stå i en rundkreds for enden af vejen, lige der, hvor den bliver til en sti. Hvor der altså jævnligt kom folk forbi. Måske kunne træneren flytte holdet lidt, så man ikke var så meget i vejen. Jeg ville i hvert fald som cyklist finde det en smule irriterende, hvis der var et hold lige der, hvor man skulle forbi og de ligesom ikke flyttede sig.

Videre med opvarmningen. Øve lidt “wall balls” og goblet squats. Så 3 runder med 15 “wall balls” og 7 “lateral burpees”, hvor vi skulle hoppe over bolden. Goddag lille bitte kondition! Det hele var hårdt og jeg kom ikke igennem alle 3 runder. Løbe ca. 200 m tilbage, op af trappen til 2. sal..

Øve skin the cat. Det gik ok, men jeg blev lidt hurtigt svimmel.
Øve lidt push ups med release, pull ups og air squats.

WOD:
3 runder:
– 400 m løb
– 2 x: 5 pull ups
         10 push ups med release
         15 air squats

Jeg valgte meget bevidst at ro, da jeg dels ville bruge alt for meget tid på det løberi og desuden kunne mærke på ryggen, at den nok ikke var helt begejstret for at løbe.
Pull ups blev taget i først lilla elastik og så gik jeg over til grøn.
De første ca. 12 push ups var på tæerne.. Jeg kunne ligesom godt mærke, at jeg tog push ups program i går!
Air squats kørte derudaf.

I 2. runde kunne jeg godt mærke, at ryggen begyndte at rynke på næsen af roning og push ups. Så ca. midt i 3. runde valgte jeg at stoppe.

Nu er jeg træt…..

Push up program forfra

Da jeg ikke udførte push up programmet korrekt sidst (jeg tog ikke alle på tæerne), valgte jeg at lave week 1, day 1 igen. Denne gang måtte jeg til gengæld skalere på pauserne. Mellem 3. og 4. sæt tog jeg 2 minutters pause og mellem 4. og 5. sæt blev det til hele 6 minutters.
Oh well, man må bare tage et skridt af gangen 🙂

Radiator slår push ups

På job kom jeg af en eller anden grund til at banke højre albue ned i en radiator. Det gjorde ondt. Senere til mobilitet viste det sig så, at jeg slet ikke kunne lave push ups. Ikke at vi laver mange. Men nu ved jeg, at jeg ikke kommer til at lave mit push up program i dag..

Af hensyn til min ryg var jeg forsigtig denne gang med bagoverbøjningerne. Egentligt var det ikke nødvendigt, for jeg kom ikke særligt langt bagud. Det var som om, jeg ikke rigtigt flyttede mig, selvom jeg prøvede forsigtigt. Bagefter fortalte ryggen mig, at den stadig ikke er så glad for bagoverbøjningerne, selvom jeg nærmest ikke lavede nogen. Det er ok, men den grynter lidt irriteret. Ryggen, altså.