Nu varer det ikke så længe..

.. før jeg er helt rask igen. Det tog sin tid og det var kedeligt.
Min søvn-, mad- og træningsrytme (okok, jeg havde måske ikke ligefrem en træningsrytme) gik helt skæv og jeg arbejder nu forsigtigt, men stædigt på at rette op på sagerne igen.

Forhåbentligt kan jeg træne lidt Open Gym i morgen og så gælder det ellers Mobilitet mandag og crossfit tirsdag (+ tors + lør + man). Det vil vise sig, om jeg er for ambitiøs mht. crossfit-holdene hver anden dag..!

Advertisements

Jeg keder mig

Alle ved, at det er frygteligt kedeligt at være syg. Jeg har været sløj siden lørdag, men været syg for alvor mandag-tirsdag og i dag. Jeg har mest ligget i sengen/sofaen. Når jeg har været i en kortvarig friskhedsperiode (som nu), har jeg siddet op.
Men jeg har ikke trænet. Jeg har ikke været på job. Jeg har ikke været uden for en dør siden i søndags, bortset fra en hurtig tur i kiosken i mandags og en tur hos lægen i dag. Sidstnævnte sagde, at jeg nok smittede helt vildt, at mine lunger var fine, og at hvile og te var vejen frem.

Det er dødsygt at læse om andres sygdom, men som sagt så keder jeg mig altså.

Kvalmen har været et stort problem. Det er ikke meget mad, jeg har fået indenbords. I dag skyndte jeg mig at lave en skål med skyr, bær, rosiner, hørfrøolie og mysli. Jeg måtte kæmpe mig igennem 4-5 mundfulde og så sætte det fra mig. Senere fik jeg nedkæmpet 2 bananer (den første måtte virkelig tages i små bidder af gangen), 1 æble, 2 skiver rugbrød med syltetøj og senest scrambled eggs (ca. 2 æg).
Det var været nogenlunde samme kost mandag og tirsdag. I går forsøgte jeg mig med en god bøf. En lille tynd en af slagsen. Jeg måtte give op, før jeg var halvvejs. Så jeg har mest levet af æbler, bananer og a38…

Men nu er der endelig lys for enden af sygdomstunnellen. Kvalmen er overskuelig og jeg håber jeg kan klemme et lille måltid ned senere i aften.

Jeg hoster stadig. Jeg er stadig snottet. Jeg er stadig træt og havde også feber i formiddags. Så der er stadig lidt vej endnu. Men nu er tågen ved at lette og det er så rart.

Feber?? Virkelig?

Jeg har aldrig feber. Tror seriøst ikke jeg har haft feber siden, jeg var lille. Eller i hvert fald siden gymnasiet. Hvad jeg kan huske af. Så når jeg er syg, er det som regel en eller anden variation af forkølelse. Det gælder også denne gang – bortset fra at jeg lige tog min temperatur (mest for sjov skyld) og den så viste 38.
Så kan jeg bedre forstå, jeg skiftevis halvfryser og kampsveder.

Det mystiske er, at jeg ikke er varm på panden. Hos mig er det åbenbart kinderne der blusser op, når jeg har feber.

Mere sygdom

Endnu en weekend præget af sygdom:
– ledsmerter
– træthed
– kvalme
– nedsat appetit
– hoste med ugennemsigtigt gult slim (gør ondt brystet, når jeg hoster)
– hovedpine

Men der er ingen feber.

Derudover gør det stadig lidt ondt i venstre arm, når jeg forsøger at strække den helt ud…

>> Ingen træning siden i torsdags.. suk.

Av i armene

Den der lille amrap på kun 8 minutter i torsdags har ødelagt mine arme en smule. Jeg vågnede mange gange i nat, fordi de var så mega ømme… Skulle egentligt træne på hold i dag, men meldte fra og håber jeg kan tage til Open Gym og øve back squat i stedet.

Crossfit # 127 @ Kirken

Første træning i 9 dage. Heldigvis var det en slags rolig træning (forstået på cardio-måden), hvor
opvarmningen var enkel, men effektiv med kettlebell-swing og goblet squats – sidstnævnte foregik på trænerens kommando: halvt ned, helt op, helt ned, helt op….

Bagefter var der var masser af tid til at øve:

Deadlift
8-8-8-8-8

Fokus var på teknik. Især hvis man havde gået under 2 år…
30-35-35-40-40

Jeg synes min teknik var lidt bedre, men min ryg begyndte at runde lidt på vej ned i de sidste 2 sæt.

AMRAP 8 min:
– chest 2 bar pull ups
– clapping push ups

Skaleringsmuligheder:
– almindelige pull ups (hagen over), elastikker, ring rows
– almindelige push ups, clapping push ups på knæ, push ups på knæ

Jeg startede med den tynde røde elastik. Så 2 tynde røde elastikker. Så den lilla. Og måtte til sidst over i den grønne!
Push ups var på tæerne – uden clap! – undtagen sidste runde, hvor jeg på ynkeligvis forsøgte mig med clapping push ups på knæene, men der var armene så trætte, så det gik slet ikke.

Har ikke styr på runder, men armene blev i hvert fald udfordret fuldt ud!

Det var super rart at der var tid nok til at lave deadlift. Der har været nogle gange, hvor man var nødt til at haste igennem løftet, fordi der skulle være tid til finisher, amrap eller hvad der nu var på programmet. Og så bliver det noget hø.