Open Gym 26/2-12

I mine træningsmål har jeg skrevet, at jeg vil tage til Open Gym 1 gang om ugen, hvor jeg vil have fokus på dødløft (styrke ryggen, forebygge hold i ryggen) og back squat (fordi jeg kan lide det).

I søndags blev træningen til følgende:
Fokus på at teste dødløft og back squat og i øvrigt være lidt forsigtig
Spredt øvning af double unders som opvarmning + ledopvarmning
Back squat 5-5-5-5-5
25-30-35-40-45
Dødløft 5-5-5-5-5
25-30-30-30-30
Imellem løftene lavede jeg push ups med release (5 af gangen), lidt diamon push ups (5 af gangen), planke og chin ups (1 x 5)
Det var rart at opleve, at jeg kunne løfte så meget i back squat, som da jeg rejste fra Dk. Næste gang starter jeg med 35 kg og arbejder mig op.. Forhåbentlig kan jeg putte 1-2 kg ekstra på i sidste sæt.
Dødløft var lidt famlende, da jeg:
– er usikker på om jeg løfter nok med ryggen og mindre med benene
– ikke ved om min ryg er ret (jeg tror det, men jeg ved det faktisk ikke)
– synes stangen går en lille bule uden om knæene på vej ned
Derfor havde jeg ikke meget vægt på. Samtidig kunne jeg mærke, at min ryg var glad for, at jeg var lidt forsigtig med vægten. Jeg håber at kunne starte med 30 kg næste gang og langsomt sætte lidt mere på i hvert sæt.
P.S. Mine lår var stadig lidt ømme efter torsdagens træning!

Søvnrytmen

.. har været lidt mystisk hele sidste uge. Alle hverdage var jeg hamrende træt (som i: virkelig ikke kunne holde øjnene åbne) ved 21-22-tiden og er kollapset. Lige med undtagelse af fredag, hvor jeg godt nok var så træt så træt, men hvor vi var på besøg og jeg ikke ligesom kunne kollapse. Nogle aftener havde jeg taget magnesium.

Det mystiske var, at jeg overhovedet ikke var træt, når jeg skulle op. Jeg vågnede endda før vækkeuret et par af dagene. Det sker ellers aldrig. Slet ikke om vinteren. Så er jeg bare kvæstet, uanset om jeg har fået 8 eller 9 timers søvn.

Men altså.. jeg har virkeligt nydt de morgener. Onsdag puslede jeg rundt i 2 timer, før jeg skulle afsted på job. Der var tid til at lave morgenmad, lave madpakke, lave smoothie og være på nettet. Hvilket var smart. Mest det med at lave madpakke og smoothie. For jeg var for træt til at gøre det aftenen før..

Jetlag er mystisk.

Det går nok snart væk.

Min største udfordring ved sukkerprojektet..

I sidste uge var der følgende fristelser på job:

Mandag: kage
Tirsdag: fastelavnsboller
Onsdag: wienerbrød
Torsdag: muffins
Fredag: kage

Jeg undgik tirs-ons-tors, for der spiste jeg jo ikke kage.
Til gengæld gik jeg lidt amok fredag, hvor jeg spiste 3 muffins (rester fra torsdag) + 3 gode tunge brownies. Deeet var jo ikke helt meningen. Jeg mener bestemt, at jeg i mine mål skrev, at jeg kun skulle tage 1 stykke kage! Jeg spiste også mors hjemmebagte honningkager, da jeg kom hjem, så vidt jeg husker.
Lørdag spiste jeg chips.
Søndag spiste jeg slik.

Ugen har altså været blandet med succes – jeg overholdte mine 3 sukkerfri dage – og knap så heldige dage med fråderi de dage, hvor jeg godt måtte spise slik, men hvor det var meningen at det skulle være med måde.

Jeg håber.. Øh, jeg mener.. Jeg ved, at denne uge bliver bedre!

Crossfit # 123

Jo, det er hårdt at skulle i gang igen. Det var første træning hjemme i 2 måneder og det kunne godt mærkes.

Efter en kort opvarmning med medicine balls, gik vi straks i gang med:

Rumænsk dødløft
10-10-10-10

Jeg havde lidt knas med ryggen, som i forvejen er svag, så jeg var forsigtig og tog 3 sæt med:
25-25-25

Desværre havde vi ikke meget tid til det løft og der var nærmest ikke tid til pause mellem sættene. Det var ret ærgeligt. Måske skulle man have justeret i programmet. Evt. udeladt finisher’en.

AMRAP 20 min. – 2 og 2:
– 30 sek. wall balls
– 30 sek. wall slams
– 60 sek. pause

Første person tog wall balls og wall slams og holdte så pause, mens makkeren kørte wall balls og wall slams igennem. De første 5 sæt gik fint. 6. og 7. var lidt hårde. 8.-10. var mega hårdt og jeg ramte ikke længere “målet” i wall balls i 10. sæt. Mine arme var trætte. Min kondition var elendig. Mit haleben tog skade af wall slams trods foldet måtte. Men jeg havde stadig fin teknik i wall balls.

Rumænsk dødløft blev kørt hurtigt igennem, da vi åbenbart skulle have tid til en lille sjov Crossfit Open Games WOD 1:
Max burpees på 7 min.

Når man lige har ødelagt armene og pruster og pruster, så er det ikke burpees man har allermest lyst til bagefter! 7 minutter var længe. Mine arme var så trætte, at jeg måtte lægge mig ned på maven med et ben af gangen i stedet for at hoppe frisk ned. Og tempoet var sløjt. Jeg opgav hurtigt at tælle, men jeg var nok langt fra Kirke-rekorden på 120….. Måske nærmere på 50.. eller 45.

Træt. Men det var godt at være der igen.

Drømmen om lakrids

I denne uge har jeg 3 slik-frie dage. Det er åbenbart hårdere, end jeg troede. I hvert fald drømte jeg i nat, at jeg spiste en lakrids – selvom jeg havde en slikfri dag (i drømmen). Og jeg syntes at det var ret dumt at ødelægge den slikfri dag med én sølle lakrids…

I virkeligheden overlevede jeg både fastelavnsboller tirsdag og wienerbrød i går. Så hvis der er slik og kage på job i dag, bliver jeg egentligt ikke overrasket.

På fredag skal jeg spise min mors honningkager. Alle sammen. Så er de væk. Heh.

Kage-udfordringer

I mandags havde jeg tænkt mig at have slik-fri dag. Det spolerede jeg straks, da jeg kom på job og så den fine kage.
Ok. Der var stadig mange dage i ugen at tage af. Så jeg besluttede, at tirs-ons-tors skulle være mine slik-frie dage. I går var der fastelavnsboller på job, men jeg spiste ikke nogen. Hurra! Nu er det ikke fordi, fastelavnsboller er min favoritspise som sådan, men der er jo glasur på og det er sødt, og det plejer at være nok til at jeg kaster mig over dem, hvis de står foran mig, som de gør på job..

Jeg har også min mors hjemmebagte honningkager – som er fyldt til randen med sukker og smør – liggende herhjemme i lejligheden. Jeg ser ofte på dem. Jeg elsker dem. Men jeg venter. For det kan jeg godt.

Ny mobilitetstræner

Der er startet mobilitetshold i Trykkeriet, NV (vi snakker om Sekten = Crossfit Copenhagen), som jeg har afprøvet i dag for første gang.
Bortset fra at hun snakkede lidt hurtigt, så var det ganske godt. Jeg prøvede nye øvelser/bevægelser og måtte desuden sande, at min krop ikke har været strukket ud et stykke tid… Måtte gå ud af et par øvelser, fordi jeg var ved at få krampe.

Bonus: Øvelser der vist kunne være ret gode for min u-bevægelige låste lænd.
Minus: Det foregår i samme sal, hvor der på samme tid foregår Open Gym og hold, så der er ikke helt den ro, som man kunne ønske sig.