Dagens træning

.. efter 1 uge helt uden træning (og så skal man sammenligne med sidste uge, hvor jeg var til 4 crossfit-træninger) pga. hævede arme og derefter solid forkølelse, ville jeg lige teste mine arme.

Resultat: 1 chin up – og det var kun med møje og besvær!

Jeg glæder mig meget til at komme igang igen. Stille og roligt, vel at mærke. Så i næste uge regner jeg med:

Tirs: Mobilitet
Tors: Crossfit
Søn: Crossfit

Jeg hylder magnesium og jeg hylder Anna Bogdanova

Jeg har åbenbart ikke fået skrevet ned, hvornår jeg begyndte min pause med magnesium, men det har nok varet ca. 2-3 måneder. I går tog jeg så det der svarer til ca. 570 mg (der er magnesium i mine Nucleomega + jeg tager ekstra magnesium) og jeg har sovet ret godt i nat! Helt uden at skulle op at tisse.

Det er virkelig rart.

Tak til magnesium og til Anna Bogdanova, der anbefalede mig det.

Rhabdo.. hvad for en fisk??

En af bagmændende bag den crossfit-kæde jeg træner i, fortalte mig – efter at have læst mine Facebook opdateringer om mine hævede ømme arme – at jeg muligvis havde en mild form for rhabdomolysis.

Når rhabdo er værst, kan det resultere i nyresvigt.
Når det er mildt, er det – som hos mig – hævede ømme arme.

http://journal.crossfit.com/2005/10/crossfit-induced-rhabdo-by-gre.tpl

http://www.alive.dk/Nyheder/Sund/2011-32-Ny-traeningsdille-kan-slaa-dig-ihjel.aspx?referer=jp&aid=2512308&sid=2189

Rhabdo opstår “når muskelvævet nedbrydes for hurtigt, og stoffet myoglobin kommer ud i blodbanerne. Stoffet er nemlig skadeligt for nyrerne, der bliver blokeret af stoffet, og det kan altså ende med at give nyresvigt.”


Jeg fik at vide, at jeg skulle drikke en masse vand, og hvis det blev værre, så skulle jeg gå til lægen.
Heldigvis toppede det tirsdag og i dag har jeg ingen problemer med at strække armene. Hævelsen er også næsten helt væk.


Hvad lærte jeg så af det?
– at jeg ikke skal give den SÅ meget gas, når det er øvelser jeg ikke har lavet længe/mange reps
– at jeg skal blive bedre til at lytte til min krop og forbedre min kropsfornemmelse
– at jeg skal blive bedre til at finde balancen mellem at presse mig selv og passe på mig selv

Åh, den herlige ømhed

Ring rows burde ikke være så slemme. Altså, de er en øvelse, som så mange andre, men jeg tænker bare, at de.. nåh ja.. ‘bare’ er ring rows. 21-15-9 burde ikke gøre mine arme så ømme, som de stadig er i dag 2 dage efter. Især højre arm. I går var det mest, når jeg strakte armene. I dag er det også, når jeg har højre arm halv strakt.

Men ok, det er ikke hver dag, jeg laver 45 ring rows.

Mærkelig skulder

Til crossfit opvarmning skulle vi starte med 50 sprællemænd. Armene helt op over hovedet og klappe. Midtvejs begyndte min venstre skulder at brokke sig. Resten af timen var der ikke noget.

Da jeg senere på dagen skulle åbne en dør med venstre arm (som ikke var tung/svær på nogen måde), brokkede den sig igen.

Nu er der ikke noget.

Crossfit # 117

FRAN!

Men først skulle vi øve front squat.
Jeg tog 2 x 5 med 30 kg. Kom lige akkurat for langt ned i squatten. Skulle lidt før tænke på at få albuerne op-op-op, men ellers var det vist ok.

Fran er en hurtig (det burde den i hvert fald være.. ahem.), men hård WOD.

21-15-9
– thrusters
– pull ups

Vi var sammen 2 og 2. Den ene tog wod’en, mens den anden talte/heppede. Jeg startede.
Første runde var med 20 kg thrusters. Så måtte jeg gå ned til 15 kg, da mine håndled var ved at gå i stykker. Jeg kunne muligvis godt have haft 17 kg på eller noget.
Ring rows var lidt en pine og jeg var glad for at have en makker, der kunne presse mig igennem.
Det tog mig ca. 8.45 og jeg måtte pruste og pause en del gange. Hej hej kondition.