Crossfit # 73

Ja. Egentlig er det ikke crossfit # 73, men Gym hold # 1.. Men nu har jeg besluttet mig for at tælle det som crossfit-hold.

Det er første gang, jeg prøver Gym-holdet, som er kl. 20 tirsdag.

Opvarmning
3 x
– skin the cat
– 20 double unders/60 singles (ved fejl: 5 burpees uanset hvor mange fejl)
– 20 sek. hollow rock
– 20 sek. “arched back”
– 10 jumping squat med træping
– 5 strict pull ups

Jeg kan egentlig godt lide Skin the cat-øvelsen. Problemet er, at jeg endnu ikke kan få benene op uden at det hele svinger. Og når så der både er sving frem og tilbage OG jeg skal rundt om mig selv, så bliver jeg svimmel og får en snert kvalme.

Så øvede vi muscle ups. Vi stod 4 piger og gloede lidt på hinanden og derefter på fyrene og fedtede lidt rundt med det. Men jeg synes da, det gik ok til sidst med at holde armene tæt ind til kroppen. Men skal måske have lidt mere kraft i bevægelsen.
Note: Det var ikke en rigtig muscle up.. naturligvis.. hehe. Havde fødderne i gulvet og bøjede ben.

Vi kunne da også lige øve hand stand push ups. Jeg havde 3 ab mats under og kunne tage et par stykker. Med 2 under kunne jeg mest tage 1. Og et par gange kom jeg op på 2. Med møje og besvær! Det der med at kippe gjorde det ikke helt nemmere for mig. Ahem.

Endelig øvede vi håndstand i det fri. Eller næsten fri, hvis man var mere tryg ved det. Dvs. man klemte fødderne sammen om makkerens hånd. Hvis man havde styr på det – hvilket man ikke helt havde – kunne man prøve at gå fra “stå på hovedet” og til håndstand.

For liiiige at få pulsen op, skulle vi med en makker lave 100 burpees tilsammen på under 5 minutter. Man måtte ikke være i gang samtidig. Min makker og jeg lavede 10 hver. Og nåede det. Ja.

En hurtig evaluering af Gym hold :
+ godt at prøve de gymnastiske øvelser
+ timen bar præg af leg og eksperimentering
+ god stemning og folk hjalp hinanden

– mangelfuld instruktion fra trænerens side

Jeg kunne godt finde på at tage et Gym hold ca. hver anden uge.

Advertisements

2 responses to “Crossfit # 73

  1. Hehe, jeg havde en rimelig god fornemmelse i forvejen, men efter din beskrivelse er jeg da sikker på, at Gym-hold slet ikke er noget for mig. Nej, så hellere OL-holdet, selvom der i beskrivelsen står, at man skal have ret god styr på de forskellige løft, før man tropper op. Og deeeet…..

  2. Man skal øve det, man har svært ved.. hehe.. Har jeg ladet mig fortælle. Men man har også brug for succes-historier. Vi kan liiiiige øve løft på Open Gym og så .. er du/vi klar!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s