Crossfit # 41

Hov, har glemt at skrive om træningen fra i tirsdags..

Vi blev delt i 2 hold, som så skulle konkurrere i trillebør, krabbe, jumping squats, bunny hop og sprint (ikke i den rækkefølge)..

Dagens WOD var dødløft 5-5-5-5-5 med 3 min. pause mellem hvert sæt.
Da jeg åbenbart har svært ved at tælle og brugte meget tid på det (!), nåede jeg kun 3 sæt af:
40-50-55

Jeg fik ros for et af mine løft, mens andre løft godt kunne forbedres, f.eks. rutchede stangen lidt for meget ned over mine knæ på nedturen. Og så var der noget med min ryg, som jeg selvfølgelig ikke kan huske nu. Enten skulle den være mere ret eller også skulle den være mindre ret. Hmm.

55 kg var absolut smertegrænsen for min ryg og jeg kunne mærke, at jeg ikke rettede den så meget, som jeg burde. Fy.

For liiiige at få pulsen op, skulle vi som afslutning lave:
– 40 box jumps
– 30 sit ups
– 20 push ups
– 10 pull ups

Puh.

Open Gym # et eller andet

Det er længe siden, jeg har været til Open Gym, men i dag skulle det altså være.
Jeg havde allieret mig med min svigerinde, og sammen varmede vi op med bl.a. double unders (læs: øvede os). Som nævnt i det tidligere indlæg nåede jeg op på 13 i træk *stolt*

Jeg tog mig også sammen og prøvede at lave én strict pull up. Det gik så ikke så godt.. Jeg kan bøje armene lidt. Og så sker der ikke rigigt mere. Hmm.
Det var bedre i elastikkerne. Jeg tog 10 strict i en bred elastik. Har ellers haft lidt berøringsangst over for elastikkerne, men det var jo ikke så slemt eller svært.

Vi havde lavet en WOD (med inspiration fra Crossfit-siden):
4 runder af:
– 20 KB
– 15 T2B eller K2E
– 10 burpees
– 20 back extensions

Jeg tog en runde med 12 kg KB, 1 runde med 11 12 kg KB og resten 8 kg, 2 runder med 10 x 12 kg og 10 x 8 kg. Tror jeg nok.

T2B gik ganske fint i starten. Så blev jeg noget træt i det og måtte nøjes med at tage 2 eller 3 af gangen. Hmm! Men jeg er god til at svinge tæerne op til barren. Skulderklap til mig 🙂

Burpees var.. burpees.

Back extensions tog jeg ved at løfte overkroppen, strække armene frem og så ned igen.

Tid: 22:25

Alt i alt en udemærket træning. Jeg fik både varmen, sved på panden og styrket arme, mave og ryg.

PR i double unders!

Tataa! Efter i lang tid at have fedtet rundt med 5-6-7 stykker double unders i træk, kunne jeg i dag pludselig tage hele 13 i træk! Nøj! Jeg ved så ikke helt, hvad jeg gjorde rigtigt i forhold til de andre gange. Men jeg kunne dog tage 13 af flere omgange. Ih, det var sgu meget rart med lidt fremgang 🙂

Mobility WOD

I Kirken (hvor jeg træner crossfit) på Nørrebro har de indført Mobility WOD tirsdag og torsdag kl. 16.15.

På Crossfit-siden står der:

“Til mobilitetstimerne kommer I til at lave en blanding af forskellige udstræknings- og smidighedsøvelser blandt andet fra yoga og pilates. I kommer hele kroppen igennem hver gang og vil over tiden få glæde af de mange positive effekter af denne form for træning, som for eksempel nedsat skadesrisiko, øget restitution og forøget fleksibilitet.”

Jeg prøvede det i torsdags og kan kun anbefale det. Man må max. være 12 på holdet pga. rummets størrelse (1.th), men det gør også at underviseren Eyd, kan nå at komme rundt og rette på alle i løbet af timen. Hun er uddannet fra det Svenske Balletakademi og ved, hvad hun laver.

Det meste foregik i et roligt tempo med stor fokus på vejrtrækning (som skal kunne høres). Udtrækning af hals og nakke, baglår m.m.
Yogastillinger.

Makkerøvelser.

Da vi skulle lave en særlig version af atomic situps, foregik det til hendes tælling, hvilket man lige skulle vænne sig til.. hehe. For hun talte hurtigt.

Hun går selv til crossfit, og ved hvilke øvelser crossfit-udøvere typisk har brug for, hvis de skal øge deres bevægelighed og opnå mere smidighed.

For mig betyder det, at jeg ikke behøver at gå så meget til yoga. Jeg elsker yoga, men det er også dyrt. Her får jeg Mobility med i mit månedsabonnement til 400 kr.

Fra spsk til ml

Som tidligere nævnt skal jeg op på 15 ml Multichi (energidrik) for at være på fuld dosis. Af en eller anden grund har jeg troet, at der var laangt fra 5 spsk til 15 ml. At jeg nok først var på fuld dosis midt i februar….

I dag målte jeg så og fandt ud af at bare 4 spsk er 15 ml.
Ergo, har jeg torsdag og fredag taget mere end fuld dosis. Flot..

Men altså, nu er jeg oppe på fuld dosis af både K2, Livex, Nucleomega og Multichi. Og skal hente en ny månedspakke i dag på posthuset.
Jeg regner med at afprøve det i 2 måneder og så tage til kontrol hos Medital Klinik for at tjekke, om kosttilskuddene har gjort noget ved min oxidative stress.

Shine status # 1

Jeg har nu taget Shine-produkterne K2, Livex, Nucleomega og Multichi et par uger.
Dvs. jeg har taget K2 siden 23/12.
Nucleomega har jeg taget 3 om dagen siden 1/1.
Livex startede jeg roligt ud med 2/1 og har været oppe på fuld dosis (3 om dagen) siden 10/1.
Multichi startede jeg med 12/1 – kun 1 spsk – og er i dag oppe på 4 spsk. Jeg regner med at være oppe på fuld dosis midt i februar (15 ml).

Lad mig starte med K2. Det er en lille sort pille, som ikke smager grimt og som jeg ikke rigtigt mærker noget til. Hverken skidt eller godt. Umiddelbart.

Nucleomega lugter meget af fisk, men smagen er ok. Altså ikke specielt rar, men overskuelig. Der er vitaminer og magnesium i, så jeg spiser nu kun 400 mg ren magensium i dag.

Livex smager grimt. Der skal jeg virkelig være hurtig til at få den ned, for den eftersmag er ikke spor sjov.
Som nævnt i et tidligere indlæg, så renser Livex ud. Efter et par dage med tynd mave, så har min mave haft det ganske godt. Til gengæld døjer jeg stadig med 2. udbrud af bumser. Hvis jeg så kunne lade være med at pille….!

Multichi er en drik. Jeg blander det op med vand. Det smager lidt underligt, men ikke decideret grimt. I hvert fald ikke nu, hvor det kun er 4 spsk. Jeg har været træt nogle dage, men det havde jeg måske været også selvom jeg ikke havde taget Multichi. Det er jo vinter..
Men jeg er meget spændt på, om jeg får mere energi, når jeg er oppe på fuld dosis, sådan som de lover.

Crossfit # 40

Avvv.. jeg er øm i min rumpe, mine lår og lidt mine overarme..

Jeg er dog glad for, jeg kom afsted til træning i går. Jeg var ellers på vej hjem fra arbejde fyldt med undskyldninger såsom “Hmm.. gør det ikke lidt ondt i ryggen?”.. eller “Jeg er godt nok træt i dag”.. MEN jeg tog mig sammen og kom afsted.

Opvarming bestod bl.a. af makkerøvelser med medicine ball. Selvom jeg havde den røde – og letteste bold – var det stadig hårdt. Både at kaste den frem og tilbage og lave jumpin squats uret rundt på den, mens makkeren lavede burpees. Mine jumping squats blev til almindelige squats til sidst….

WOD: Mary: AMRAP 20 min:
– 5 HSPU (hand stand push ups)
– 10 pistols (5 med hvert ben)
– 15 pull ups

På en måde synes jeg det var lidt kedeligt, at skulle lave pistols og pull ups igen ligesom sidste tirsdag. Men det var fint nok, da jeg først kom i gang.

HSPU lavede jeg på en box med knæene på boxen.

Jeg prøvede først at lave dem på tæerne, men det gik slet ikke..!

Pistols lavede jeg denne gang med en rød medicine ball under rumpetten. Det gjorde at jeg ikke kom for langt ned (og dermed for svært at komme op igen), men også at jeg kunne sætte lidt fra på bolden. Mine lår rystede efter lidt tid, men jeg blev stædig og gav ikke op. *lidt stolt*

Pull ups lavede jeg i ringe. Igen.

Jeg nåede 8 runder + pistols (startede med pistols).

En ganske fin WOD, men det ville klæde træneren at være lidt mere engageret i WOD’en og måske gå rundt og rette lidt på folk, i stedet for at sms’e….

I morgen skal jeg prøve Mobility WOD for første gang, som er bevægelighed og udstrækning med inspiration fra pilates og yoga. Det glæder jeg mig ret meget til.

Og så har jeg booket hold på lørdag. Så det skulle blive en ok træningsuge.