Open Gym # 2

Da mine knæ stadig er lidt åndssvage, så valgte jeg i dag at tage til Open Gym.
Her træner man på egen hånd, og kan således sammensætte en WOD, der tager hensyn til .. åndssvage knæ.

Det blev til 5 runder af:
– 15 KB

– 10 pull ups (ringe)

– 15 back extensions

– 10 t2b (toes to bar)

– 15 push ups

Det tog 27 minutter…

Jeg prøvede 1 runde med 12 kg KB.. Resten var 8 kg..
Push ups var med strakt hofte og på knæene.

Advertisements

Projekt – status juli

– jeg har som før nævnt købt en ansigtscreme, selvom jeg havde en. Fy.
– jeg har ikke smidt tøj eller skønhedsprodukter ud. Flot.
– jeg har kun købt én muffin af gangen. Flot.
– jeg har bagt brød – hvilket også var en ny opskrift. Dobbelt flot.
– jeg har spist en mellem måltid senest en halv time efter træning. Flot.
– jeg har vist ikke spist protein til alle (hoved)måltider. Fy.
– jeg har købt take away max. 2 gange om ugen. Flot.
– jeg har spist slik mere end 6 gange om ugen (dog ikke hver uge). Fy.
– jeg har trænet 2 gange om ugen (minus i ferien). Flot.

"Kan du ikke holde dig fra squats med belastning?"

.. spørger min læge mig, mens hun undersøger mine knæ. Der er ikke noget alvorligt i vejen med dem, og hun mener det er overbelastning. Og at det bedste vil være at undgå f.eks. back squat.

Jeg er ikke tilfreds!

Har tænkt mig at få en fys’ vurdering. Hvis han/hun siger det samme, så må jeg nok acceptere det. Men indtil videre vil jeg da passe på og undgå back squat, front squat og deadlift. Og løb og lunges..

Jeg har ikke decideret smerte, men det er generende og bekymrende. I dag kunne jeg mærke det, da jeg cyklede hjem fra job.

Crossfit # 21

Hvad? Endnu en tung træning? 🙂

Dødløft
5-5-5-5-5

Det har jeg ikke prøvet før.
Og jeg er ret sikker på, at jeg fik løftet for meget på bekostning af teknikken (og måske ryggen).. Hmm. Hmm!

Jeg løftede 35-45-50 og så kan jeg ikke huske resten. Men det sidste løft var ca. 45 kg.

Man holder i vægtstangen nede på skinnebenet. Ryggen er ret. Først bruger man knæene til at “løfte” med og så bruger man hoften. Man ender i oprejst stilling med stangen i de strakte arme.

Man bruger ikke knæene så meget, så jeg mente, at det var ok. Men det fortæller mine knæ mig nu, at det ikke var. Hmm!

Jeg var ellers dygtig i starten og sprang fra både lunges og sprint og fik lov til at lave atomic sit-ups og push-ups i stedet.

Crossfit # 20

Hurra!

Jeg har været til 20 Crossfit-træninger!
Jeg har for første gang været til 3 træninger på en uge!
Jeg har for første gang været til træning 2 dage i træk!
Jeg klatrede for første gang i reb helt op til mærket!

Hurra-hurra-hura og juhuu og jubii!

Visse ting er jeg bare en kegle til. Det gælder bl.a. løb og så alt med bolde. I dag varmede vi op med stikbold. Jeg kunne hverken gribe eller ramme eller kaste langt eller noget som helst. Men så fik jeg lavet lidt flere straf-ting, såsom squats og box jumps..

Dagens WOD:
5 runder af
– 15 KB (24/16)
– 10 burpees

En ret enkelt WOD, som gav masser af sved på panden. Burpees.. sved..
Jeg tog en runde med 12 kg KB og 4 runder med 8 kg. Nu har jeg i lang tid fedtet rundt med 8 kg, så jeg mente det var på tide at udfordre mig selv lidt, men 12 kg var godt nok hårdt.. haha..

Da vi havde fået pusten, skulle vi øve skillz..
Vi prøvede rope climp. Sidst jeg prøvede (8/7), kunne jeg komme lidt op. I dag kom jeg heeelt op til mærket! Styrke i armene hjælper en del, men man skal også vikle rebet rundt om benene på den rigtige måde, så man “låser” rebet.

Så prøvede vi Pistols. En slags squat med ét ben. Jeg havde en lille vægtskive under hælen, hvilket hjalp lidt. Det handler selvfølgelig om styrke i benene, men ligeså meget om balance. Jeg kunne komme næsten ned med højre ben (og ok op, men knap så stilsikkert). Det venstre var lidt sværere plus mit venstre knæ brokkede sig.

Næste øvelse kan jeg ikke lige huske navnet på, men man ligger på alle fire, med en vægtstang foran sig og hænderne på. Så ruller man langsomt så langt ud, man kan og langtsomt tilbage igen. Det er svært!! Jeg nåede til et vist punkt, og så fik jeg ondt i skuldre og arme. Jeg er ikke sikker på, om det er der, man skal mærke det mest. Men i hvert fald kom jeg ikke særligt langt ud.

Sidste øvelse var HSPU (hand stand push up)… Jeg kan ikke.. haha. I stedet skulle man stå på hænder i 10 sekunder. Hvilket jeg fik ondt i hovedet af. Hmm.

Nu er jeg glad, men træt. Jeg tror jeg vil satse på at træne 3 gange om ugen fra nu af. Ja.

Crossfit # 19

Jeg rammer åbenbart kun de tunge træninger i denne uge..

I går skulle vi lave Push jerks 5-5-5-5-5.

De var lidt bedre for håndleddene (og knæene) end front squat, men jeg kan stadig ikke løfte så forfærdeligt meget.

16-18-22-22-21

Dog var jeg ikke den der løftede mindst på holdet denne gang. Har jeg ellers været temmeligt længe…

Ligesom i tirsdags sluttede vi af med en mini WOD:

7 min AMRAP:
5 box jumps
5 burpees

Puha… Mine ben var lidt tunge, så allerede i 2. runde, måtte jeg gå og op ned til box jumps. De 7 minutter fik seriøst sveden til at springe frem!

Projekt – en smutter

I mit projekt måtte jeg ikke købe nye hudplejeprodukter, før det gamle var brugt op. Dvs. først købe ny ansigtscreme, når der ikke var mere af den gamle etc.

I dag kom jeg så til at købe en Mádara gel i Green Skin på Gl. Kongevej 169

http://www.greenskin.dk

Jeg har ellers en dagcreme fra Logona, men den er for fedtet her i sommervarmen. Jeg har også en Origins creme med solfaktor i, men den gider jeg ikke bruge om aftenen.
Så jeg gik ind og spurgte efter en let ansigtscreme, der var økologi certificeret. Min hud er efterår/vinter/forår normal/tør, men om sommeren føles den utroligt fedtet. Derfor ville jeg have en creme, der var let i konsistensen og som hurtigt trængte ind i huden og hvor huden ikke var fedtet bagefter.

Jeg faldt for Mádara deep moisture gel, som er EcoCert certificeret, dvs. 10 % er økologisk, og som også opfyldte mine andre krav.

http://www.madaracosmetics.dk/dk/ecoface/step3/deep-moisture-gel/

Mádara er et lettisk mærke, som dækker over creme, toner, lotion, rens, læber, bodywash, deo og babyprodukter